پژوهشگر

وبلاگ شامل دو بخش عمده است: یکی نوشته‌های فرهنگی، علمی، شخصی و سیاسی من و دیگری «نقل قول» که در آن به فرازهایی از کتبی که در حال مطالعه آن هستم پرداخته‌ام. در برگه «درباره من» نیز می‌توانید از من بیشتر بدانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

همراه کردن مخاطبان با خود، یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های رسانه‌ها به شمار می‌رود. رسانه‌ها بدون تأثیر بر فکر یا رفتار مخاطبان هدف، رسانه‌ای زنده نیستند و فقط شمایل یک رسانه را دارند. جریان‌سازی یکی از اهم کارهایی است که یک رسانه می‌تواند برای رسیدن به این مقصود، انجام دهد. نگارنده در این مقاله با ارائه تعریف «جریان‌سازی» و «رسانه‌های اجتماعی» به صورت خلاصه، به ارائه ابعاد مختلف جریان‌سازی و تاکتیک‌های آن می‌پردازد؛ «جنگ روانی»، «شایعه»، «انگاره‌سازی»، «اقناع» و «کمپین» از جمله تکنیک‌های جریان‌سازی است که در این مقاله بدان پرداخته شده است. پژوهشگر سعی کرده است در سراسر مقاله از زاویه «رسانه‌های اجتماعی» به موضوع بنگرد.

واژگان کلیدی

جریان‌سازی، فضای مجازی، رسانه‌های اجتماعی

 

این مقاله در شماره 26 ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه منتشر شده است. نسخه الکترونیک این ماهنامه را می‌توانید از اینجا خریداری نمایید.

 

نظرات  (۵)

  • هانیه شالباف
  • کاش این مقاله رو می‌دادید دست تک‌تک برنامه‌سازها تا بخونن و یاد بگیرن!
    پاسخ:
    نسخه چاپ شده مجله دست خیلی از بزرگواران میرسه. البته بنده درس پس میدم پیش بزرگواران.
  • دچــ ــــار
  • خداقوت 

    پاسخ:
    سلامت باشید
    امان از شایعه و جنگ روانی و وارونه نشون دادن حقایق..
    امان از رسانه هایی که شرافت ندارند.
    پاسخ:
    همه اینها رو میشه استفاده مناسب کرد ازش.
  • فاطمه غلامی
  • سلام علیکم
    قبل از اینکه مطلبتون رو بخونم داشتم به صحبت استادم فکر میکردم در مورد جنگ صفین و قرآن به نیزه کردن سپاه معاویه و نقش کسانی که در سپاه حضرت امیر جریان ساز بودند.

    ممنون از مطالب مفیدتون
    حالا که به دست خیلی از این بزرگواران میرسه ان شالله که مطالعه کنند و مهم تر اینکه استفاده کنند.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.