چند دهه از ورود جدی بازیهای ویدئویی به رژیم مصرف رسانهای مردم در جهان میگذرد. این بازیها روز به روز هم از نظر فناوری و تنوع محتوایی رشد داشتند و هم از نظر میزان مخاطبان و حجم بازار. بازیهای ویدئویی را در آینده حتی مهمتر از امروز پیشبینی میکنند. برخی از آینده پژوهیها، برای سالهای بین ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰، پیش بینی این را دارند که بازی ویدئویی رسانه غالب باشد.
در این گزارش راهبردی سعی کردهایم پس از مرور تاریخچه مختصر از این بازیها، ارکان صنعت بازیهای ویدئویی را معرفی و وضعیت فعلی آن در جهان و ایران را مورد بررسی قرار دهیم. پس از آن قوانین مرتبط به این بازیها در ایران و مقایسه آن با قوانین بین المللی را مورد توجه قرار دادهایم و پس از تبیین اثرات فرهنگی بازیهای ویدئویی بر جامعه، در پایان به بررسی و تحلیل وضعیت موجود این صنعت و ارائه پیشنهادهای راهبردی جهت رسیدن به وضعیت مطلوب را در دستور کار قرار دادیم.
دست تمامی صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه را جهت تکمیل این گزارش راهبردی به گرمی میفشاریم.
متن کامل این گزارش راهبردی را میتوانید از مرکز پژوهشی آرا تهیه فرمایید.
* این گزارش راهبردی بخش سوم سلسله گزارش راهبردی «آینده رسانههای نوین و اثرات فرهنگی آن» است.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.