انتظار میرود اینترنت اشیا، انقلاب بعدیای باشد که پس از شبکه جهانی وب رخ میدهد. ایجاد پلی بین جهان مجازی و دنیای واقعی هدفی است که این فناوری در آینده به آن دست خواهد یافت. «کاهش در همه هزینههای مصرفی» و «دسترسی نامحدود به همه آنچه که در اطراف ما رخ میدهد» دو دلیل مهم برای رخداد این انقلاب است.
در این گزارش راهبردی سعی کردهایم پس از مرور تاریخچه مختصری از این پدیده نوظهور، وضعیت فعلی و وضعیت آینده بازار اینترنت اشیا را با تکیه بر آمار و ارقام رسمی ارائه نماییم، کاربردهای اینترنت اشیا را تشریح نماییم، فضای فعالیتهای مرتبط با آن در ایران را ترسیم کنیم و پس از تحلیل و بررسی آن، به ارائه پیشنهادهای راهبردی جهت رسیدن به وضعیت مطلوب بپردازیم. سعی کردهایم به ویژه در تحلیل و ارائه پیشنهادها تأثیر و تأثر فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.
دست تمامی صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه را جهت تکمیل این گزارش راهبردی به گرمی میفشاریم.
متن کامل این گزارش راهبردی را میتوانید از مرکز پژوهشی آرا تهیه فرمایید.
* این گزارش راهبردی بخش چهارم سلسله گزارش راهبردی «آینده رسانههای نوین و اثرات فرهنگی آن» است.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.