پژوهشگر

وبلاگ شامل دو بخش عمده است: یکی نوشته‌های فرهنگی، علمی، شخصی و سیاسی من و دیگری «نقل قول» که در آن به فرازهایی از کتبی که در حال مطالعه آن هستم پرداخته‌ام. در برگه «درباره من» نیز می‌توانید از من بیشتر بدانید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

چرا در رسانه‌ها ستاره‌پروری می‌شود؟

جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۰ ب.ظ

علت وجودی نظام ستاره‌پروری تثبیت تقاضای متغیر است؛ و از آنجا که تغییر تقاضا تا حدودی، ارتباطی منطقی با سطح درآمد دارد، این نظام در کشورهای ثروتمند به نسبت کشورهای فقیر از اهمیت بیشتری برخوردار است. کار این نظام ساده است. عرضه‌کنندگان نمی‌دانند و نمی‌توانند بدانند که آیا محصول تازه موفق خواهد بود یا خیر؛ زیرا اطلاعی از تمایل و سلیقه‌ی مصرف‌کنندگان ندارند. اما اگر نوعی رابطه‌ی عاطفی میان اجراکننده و مصرف‌کننده ایجاد شود، پیش‌بینی تقاضا به علت ثبات بیشتر آن آسان‌تر خواهد بود. 

 

صنایع فرهنگی، صفحه ۷۴

ناشر: یونسکو، مترجم: مهرداد وحدتی

نظرات  (۲)

  • פـریـر بانو
  • چقدر سخت شروع شد پست. دو-سه‌بار خوندم تا درک کنم جمله‌ها رو. :| :))
    پاسخ:
    خسته نباشید
    آقا میشه بیان زیر سیکلش رو هم بگید؟
    پاسخ:
    الان که یه جمله رو برجسته کردم مشخص شد؟
    میگه چون عرضه کنندگان نمی‌دونن که یه اثر چقدر میفروشه و سود می‌کنند یا نه، یه سری رو تبدیل به ستاره می‌کنند که بعد با اون ستاره‌ها بتونن تضمین فروش اثرشون رو داشته باشند.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.