کیفیت کارمندانی که جذب و استخدام میشوند به میزان زیادی در تعیین کیفیت یک سازمان تأثیر دارد. موفقیت اکثر سازمانها جهت دستیابی به اهداف استراتژیک به داشتن کارمندان مناسب (دارای مهارت لازم برای انجام موفقیتآمیز وظایف) بستگی دارد. تصمیمها و روشهای مدیریت منابع انسانی در جذب و نگهداری کارمندان بسیار مهم است. با توجه به ویژگیهای خاص سازمانهای رسانهای که واحد زمان در آن «لحظه» میباشد، نیاز به کارکنانی وجود دارد که بتوانند خود را با تغییرات گسترده محیطی و تکنولوژیکی تطبیق دهند و در جهت بالا بردن سطح رسانه نسبت به رقبا، خود به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار محسوب شوند. در این مقاله سعی کردهام مفهوم، جایگاه و ویژگیهای اداره نیروی انسانی در سازمانهای رسانهای را تبیین کنم. امیدوارم اساتید محترم با نظرات دقیق خود، بنده را در این امر یاری فرمایند.
این مقاله در شماره 2 و 3 ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه منتشر شده است.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.